OPTIMIZAREA SEO PAS CU PAS – Ghid SEO pentru incepatori | Euro Web Studio

OPTIMIZAREA SEO PAS CU PAS – Ghid SEO pentru incepatori

Optimizare Seo
Daca sunteti la inceput in ceea ce priveste optimizarea motorului de cautare si doriti sa imbunatatiti pozitia site-ului dvs. in Google, acest articol vă va ajuta sa identificati pasii ce trebuiesc urmati pentru o optimizare SEO eficienta pentru cei incepatori. Cresterea pozitiei in Google va fi imposibila pana in momentul in care nu veti stapani pe deplin procesul de optimizare. Cele mai multe companii esuaza in imbunatatirea pozitiei in Google datorita alegererii unei strategii eronate.

ALGORITMUL DE INDEXARE GOOGLE ESTE DIN CE IN CE MAI INTELIGENT

Optimizarea motorului de cautare devine foarte dificila in fiecare zi pentru acei oameni care nu-si actualizeaza informatiile despre cele mai recente lucruri care se intampla in industria SEO. Din cauza modificarilor recente facute de Google in algoritmul lor de cautare, optimizarea SEO devine din ce in ce mai dificila pentru acei oameni care nu urmaresc indicatiile date de catre Google, care nu-si actualizeazacunostintele si celor care inca mai cred ca daca citesc blog-uri on-line si vizioneaza video-uri este suficient pentru a invata SEO.

IMPORTANT: Acest articol SEO este destinat incepatorilor de aceea am ales sa urmam o modalitate cat mai simpla de a explica procesul de optimizare a motoarelor de cautare.

 

DE CE PROCESUL SEO SE TOT MODIFICA?

Aducerea unui site in prima pagina din Google a fost foarte usor de efectuat in trecut. Cei mai multi oameni obisnuiau sa adauge cuvintele cheie in titlu, adaugau o scurta descriere, copiau si modificau continutul unei pagini astfel incat sa construiasca sute de link-uri pentru a urca in top-ul Google. Acum, lucrurile s-au schimbat. Tehnica de a umple pagina de cuvinte cheie si de a utiliza metode ,,black-hat’’ nu mai functioneaza. Da, intradevar pentru multe site-uri este foarte probabil sa obtineti o pozitie mai buna, insa in momentul in care Google va observa ca nu urmariti cele mai bune metode pentru optimizare, site-ul se va duce in jos.

Google continua sa-si updateze algoritmul pentru a livra cele mai relevante rezultate, de asemenea pentru a bloca SPAM-urile. Google isi updateaza algoritmul la fiecare cateva luni.

Pasul 1: Analiza cuvintelor cheie

Analiza de cuvinte cheie este cel mai important aspect in optimizarea site-ului.  Cercetarea cuvintelor cheie este un proces de selectare a celor mai potrive cuvinte care pot ajuta vizitatorii sa gaseasca site-ul dvs..

Pasul 2: Analiza competitorilor

Analiza competitiei este necesara pentru a face o comparatie intre site-ul dvs si ale concurentei, in vederea stabilirii pozitiei dvs pe piata.

Pasul 3:  Auditul SEO

Auditul site-ului si pozitionarea acestuia conform cuvintelor cheie selectate reprezinta ideea de baza in cadrul careia optimizarea poate fi imbunatatita. Auditul SEO este foarte important in procesul de optimizare.

Pasul 4: Optimizarea On-Page

In etapa de optimizare SEO on page, totul se concentreaza asupra site-ului in sine.

Pasul 5: Optimizarea Off-Page

Creati backlink-uri de calitate, promovati site-ul in social media.

Pasul 6: Masurarea rezultatelor: Traficul si Pozitionarea cuvintelor cheie

infografic SEO

VECHIUL PROCES SEO vs NOUL PROCES SEO

Procesul de optimizare SEO s-a schimbat pe parcursul anilor, iar cel din trecut acum e cel mai probabil sa nu functioneze. Cateva din vechile tactici pe care le folosim astazi pentru cresterea pozitiei site-ului in Google e foarte posibil sa nu ne aduca la rezultatele pe care le asteptam.

Este necesar sa urmarim ultimele tehnici de optimizare SEO pentru cresterea pozitiei in Google. In ghidul SEO prezentat mai jos o sa mentionez ultimele indicatii SEO pe care le puteti folosi in imbunatatirea pozitiei site-ului dvs.

Pasul 1: Incepeti cu identificarea Cuvintelor Cheie

Identificarea cuvintelor cheie este una din cea mai importanta parte din procesul de optimizare SEO, doar in cazul in care nu cunoasteti ce ar putea cauta sau care sunt informatiile pe care utilizatorul le vizeaza, este aproape imbosibil sa incepeti o campanie SEO.

Pasul 2: Analiza Competitorilor si Auditul Site-ului

Odata ce ati finalizat identificarea cuvintelor cheie, urmatorul pas este acela de a incepe analiza competitorilor si auditul site-ului. Auditul site-ului este foarte important pentru a face o lista de activitati on-page si off-page.

Cei mai multi experti SEO inlatura acest proces si trec direct la urmatorul pas. Intradevar, auditul unui site si testarea acestuia este un proces dificil daca nu aveti cunostinte fundamentale de SEO, factorii ce influenteaza pozitia site-ului si cum procedeaza Google mai exact pentru a determina pozitia site-urilor. 

Pasul 3: Optimizarea On Page sau Optimizarea Site-ului

Algoritmul Google devine din ce in ce mai inteligent, de aceea modalitatea de a adauga cuvinte cheie peste tot in continut nu o sa ajute la cresterea pozitiei site-ului dupa ultimele modificari facute ale algoritmului de indexare.

Sfaturi de optimizare OnPage pentru 2017

  • Redactati continut original si relevant
  • Nu adaugati doar cuvinte cheie in continut. In schimb, adaugati informatie de calitate.
  • Structura Site-ului, structura URL-urilor au o mare importanta
  • Viteza de incarcare a site-ului trebuie sa fie una rapida (sub 5 secunde)
  • Site-ul trebuie sa fie optimizat pentru mobil
  • Site-ul dumneavoastra ar trebui sa fie updatat regulat

Pasul 4: Crearea de link-uri si Optimizarea Off-page

Link urile sunt importante pentru pozitionare si incredere. Insa nu puteti crea link-uri de pe orice website. Cel mai indicat este sa aduceti link-uri de pe site-uri cu autoritate, relevante cu domeniul dvs. de activitate. Daca incepeti sa construiti link-uri de pe site-uri slabe cu foarte putin continut, nu o sa obtineti o pozitie mai buna in Google.

Pasul 5: Monitorizarea pozitiei si updatarea continua a continutului

SEO nu este o activitate pe care o realizati o singura data. Este necesar sa updatati continutul site-ului frecvent. Daca nu va monitorizati pozitia si nu actualizati continutul nu o sa fiti capabil sa va imbunatatiti pozitia.

CONCLUZIA:

SEO este un proces complex ce necesita o practica continua. Trebuie sa va actualizati frecvent cunostintele pentru imbuntatirea pozitiei site-ului dvs. sau al clientilor dvs.