Cum crestem Autoritatea Domeniului (DA) in 5 pasi? | Euro Web Studio

Cum crestem Autoritatea Domeniului (DA) in 5 pasi?

DA - sort by URL

Autoritatea Domeniului (DA) reprezinta un indicator pentru site-uri dezvoltat de catre cei de la Moz. Este unul din cele mai importante numere ce au legatura cu partea de SEO. Cu cat este mai mare DA-ul, cu atat este mai probabil sa aveti un trafic puternic si o pozitionare mai buna in Google.

Este autoritatea domeniului ceva ce putem imbunatati, sau este un numar fix pe care nu-l putem schimba ? Suntem convinsi ca exista anumite metode pe care le puteti pune in aplicare pentru a imbunatati acest factor important.

Dar inainte de a trece la modul in care va puteti imbunatati Autoritatea Domeniului (DA), exista cateva lucruri pe ar trebui sa le cunoasteti:

Autoritatea Domeniului (DA)

In primul rand, dorim sa va impartasim cateva hint-uri despre DA. Aceste informatii va vor ajuta sa intelegeti mai bine cum puteti creste Autoritatea Domeniului (DA)

  1. Autoritatea Domeniului (DA) se bazeaza pe o multime de factori. Primul, cel mai important de asemenea, se refera la numarul de link-uri ce trimit catre site-ul dumneavoastra precum si autoritatea domeniilor respective.
  2. Este foarte dificil sa obtineti un DA apropiat de numarul maxim (100). Platforme precum Facebook si Google detin acest numar, asadar nu trebuie sa fiti dezamagiti daca nu ajungeti niciodata la un DA = 100.
  3. DA-ul este foarte dificil de a fi influentat direct. Nu puteti schimba scorul dumneavoastra precum schimbati meta tag-urile.

Asadar, cum putem imbunatati DA-ul dumneavoastra ?

Cum puteti imbunatati Autoritatea Domeniului ?

Am ajuns probabil la cea mai importanta intrebare din acest articol. Cum puteti sa va imbunatatiti DA-ul ?

Cresterea numarului de link-uri ce redirectioneaza catre site-ul dumneavoastra este fara doar si poate cel mai important factor.

Cu alte cuvinte, pentru a avea un profil bun de link-uri, trebuie sa faceti doua lucruri:

  1. Eliminati link-urile proaste (Disavow Links)
  2. Obtineti link-uri bune.

Asadar, sa ne ocupam de primul factor – eliminarea link-urilor proaste. Acest lucru este destul de simplu. Vedeti ce link-uri directioneaza catre site-ul dumneavoastra, iar pe cele care afecteaza site-ul dumneavoastra, le eliminati. Pentru a putea solicita eliminarea link-urilor, este necesar sa folositi Google Disavow Links, tool ce poate fi accesat prin intermediul Search Console.

Referitor la punctul doi, aici aveti doua optiuni.

Optiunea 1 este de a apela la serviciile unei agentii SEO ce are diferite parteneriate cu site-uri si bloggeri, care pot asigura backlink-uri legitime de inalta calitate. Aceasta este o optiune buna, insa una costisitoare.

Optiunea 2 este aceea de a crea un site cu un continut foarte calitativ care sa obtina link-uri in ciuda informatiilor de foarte mare calitate. Asta se numeste Content Marketing.

Ceea ce am descoperit insa este faptul ca solutia pentru un DA ridicat este crearea unui continut de inalta calitate. Totusi, o sa va prezint o serie de factori pe care ii puteti pune in aplicare pentru cresterea DA-ului, insa sa tineti cont de faptul ca cel mai important factor este: continut de inalta calitate.

Asadar, haideti sa aruncam o privire asupra celor 5 lucruri pe care le puteti face pentru a imbunatati Autoritatea Domeniului dumneavoastra:

 

Pasul #1: Asigurati-va ca partea tehnica ce tine de SEO este efectuata in totalitate

Indeplinirea tuturor partilor tehnice legate de optimizarea SEO este principiul de baza. Este posibil sa nu fie foarte comod pentru dumneavoastra sa optimizati robots.txt sau sa structurati URL-urile din cadrul site-ului, insa fara rezolvarea acestor aspecte tehnice, nu o sa aveti un SEO de succes. Sa incepem cu inceputul. Partea tehnica legata de optimizarea SEO face parte din nucleul de activitati ce trebuiesc concepute pentru un scor DA imbunatatit.

Asa cum explica si cei de la Moz, pentru imbunatatirea scorului, trebuie sa aveti in vedere o imbunatatire generala legata de partea de SEO: structura site-ului, experienta utilizatorului in site, link-urile afisate in site pentru o navigare mai rapida, structura URL-urilor, meta tag-urile, tag-urile header, numarul de cuvinte din pagina, cuvinte cheie, descrierea imaginilor etc. Partea de SEO si continutul de calitate merg ,,mana in mana’’.

Asigurati-va ca partea tehnica legata de SEO este pusa la punct inainte sa continuati cu procedurile pentru cresterea autoritatii domeniului.

 

Pasul #2: Creati articole pentru site-ul dumneavoastra pe cat de mult posibil

Acum, vom ajunge asupra unui aspect ce are cel mai mare impact asupra scorului DA – continutul.

Pentru a avea ,,content marketing’’, trebuie sa aveti in vedere sansele lui reale de a fi distribuit. Ceea ce recomandam sa faceti este sa creati articole si infografice pe cat mai des posibil (in fiecare zi daca aveti resursele necesare). Fara doar si poate, continutul masiv duce la o pozitionare mai buna a site-ului dumneavoastra in Google, deoarece aveti mult mai multe sanse ca articolele dumneavoastra sa se potriveasca cu ceea ce a cautat respectivul utilizator in Google.

Astfel, impuscati doi iepuri dintr-o lovitura: un SEO mai eficient si un scor DA mai mare.

 

Pasul #3: Dezvoltarea interna de link-uri

De multe ori lasat in umbra de catre procesul de ,,creare de backlink-uri puternice’’ este numarul de link-uri interne de inalta calitate.

Link-urile din interior genereaza o retea puternica in cadrul site-ului care aduce beneficii atat utilizatorului, cat si motoarelor de cautare care acceseaza site-ul prin intermediul crawler-ilor pentru o indexare mai eficienta. Un site caruia ii lipsesc legaturile interne, este ca o colectie de pietricele, deconectata si slaba. Dar un site ce are o conexiune interna puternica de link-uri transforma acele pietricele in beton – interconectate si de nedespartit.

Un alt beneficiu important in a avea mai mult continut este faptul ca veti avea mai multe legaturi de creat (link-uri interne). Cu cat construiti mai multe link-uri interne, cu atat mai mare va fi posibilitatea de a crea o retea densa si puternica in cadrul site-ului.

 

Pasul #4: Eliminarea link-urilor toxice.

Procesul de optimizare SEO este unul din ce in ce mai complex, in conditiile in care algoritmii motoarelor de cautare devin tot mai avansati si pot sa identifice mai usor un astfel de demers.

Asadar, fie acum sau mai tarziu, trebuie sa cercetati link-urile ce redirectioneaza catre site-ul dumneavoastra si sa le eliminati pe cele care va afecteaza site-ul intr-un mod negativ. Veti obtine un imens avantaj competitiv prin curatarea in mod regulat a profilului link-urilor dvs.

Majoritatea webmasterilor incep sa se focusese pe eliminarea de link-uri toxice, abia dupa ce observa o scadere a pozitiei site-ului, conform cuvintelor cheie alese se duce in jos.

NU ASTEPTATI pana sa fiti penalizat pentru o curatare a link-urilor toxice. Incepeti acum si apoi continuati sa o faceti lunar sau o data la doua luni.

Pentru a putea face o analiza asupra backlink-urilor, pentru inceput va trebui sa apelati la un tool specific. Unele ofera o perioada de trial, altele nu. Cateva dintre tool-urile care va pot ajuta sa identificati backlink-urile toxice sunt: Ahrefs, Majestic Seo, Moz, Monitor Backlinks, SemRush si multe altele.

Acesta este singurul mod in care veti avea un profil de link-uri netoxice – curatarea lor cu regularitate. Puteti construi cel mai minunat profil de backlink-uri cu continut de calite, insa nu veti avea parte de succesul pe care il doriti daca nu aveti grija de backlink-urile ce va pot afecta. Cu alte cuvinte, DA-ul va stagna.

 

Pasul #5: Rabdarea

Daca reusiti sa faceti exact cum v-am transmis in pasii de mai sus, scorul DA va creste. Unul dintre factorii care nu este foarte discutat despre cresterea autoritatii domeniului, este varsta domeniului.

In general, varsta domeniului si autoritatea acestuia sunt direct proportionale.

Pentru a afla varsta unui domeniu, puteti utiliza gratuit diferite tool-uri dezvoltate de: smallseotools, webconfs etc.

In cazul in care site-ul nu este updatat constant, sau in cazul in care acesta este ,,abandonat’’, acesta isi va pierde cu timpul autoritatea.

Pe masura ce continutul din pagina este relevant si in crestere, acesta va creste. Ideea in ansamblu este ca tot procesul de marire al DA-ului necesita timp.

 

Concluzia

O sa identificati o gramada de articole peste tot pe internet unde puteti gasi explicatii despre cresterea DA-ului. Multe dintre ele sunt foarte calitative.

Insa, cele mai multe dintre ele se pierd in esenta. Nu puteti pur si simplu ,,creste scorul DA’’ prin niste demersuri standard. In schimb, trebuie sa aveti in vedere un punct foarte important si pentru SEO – continutul de calitate.